We wrześniu powstało prawie 2,5 tysiąca artykułów prasowych i internetowych na temat Lecha Poznań. Kolejorz według zestawienia przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów znalazł się na trzecim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.

LECH PO RAZ CZTERNASTY NA PODIUM

Już czternaście miesięcy Kolejorz utrzymuje się na podium rankingu medialności pośród polskich klubów ekstraklasowych. Wrześniowe wydanie raportu medialnego Polska Piłka wyraźnie wskazuje, że najwięcej publikacji prasowych i internetowych dotyczyło Legii Warszawa, Wisły Kraków, a także Lecha Poznań. Tylko w minionym miesiącu o Kolejorzu powstało dokładnie 2480 relacji, co dało klubowi ze stolicy Wielkopolski trzecie miejsce wśród najbardziej medialnych klubów w Lotto Ekstraklasie.

Według raportu przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w prasie w minionym miesiącu pojawiły się 1197 artykuły dotyczące Lecha. Zdecydowana większość jednak, bo aż 1283 materiałów publikowana była w Internecie. Wygenerowany w ten sposób ekwiwalent reklamowy (AVE) - czyli wartość publikacji w pieniądzu - to w przypadku Kolejorza prawie 17 milionów złotych.

W minionym miesiącu ponad 38 procent wszystkich artykułów prasowych o Kolejorzu pochodziło z mediów ogólnopolskich, pozostała część to informacje przekazywane przez dziennikarzy regionalnych. Z kolei na "czołówkach" gazet nazwa klubu pojawiła się 14-krotnie.

MEDIALNOŚĆ BYŁYCH LECHITÓW

O medialności Lecha świadczą również piłkarze grający w przeszłości z kolejowym herbem na piersi. Liderem zestawienia polskich zawodników występujących za granicą już po raz kolejny został były zawodnik Kolejorza, Robert Lewandowski. 27-letni napastnik zdeklasował pozostałych Polaków występujących w czołowych ligach zagranicznych. W minionym miesiącu o byłym snajperze Lecha powstało prawie 1700 publikacji.

W zestawieniu pojawił się również wychowanek poznańskiej Lokomotywy, Karol Linetty. 21-letni pomocnik doczekał się prawie 400 artykułów na swój temat, wyprzedzając m.in. zawodników grających również w Serie A - Wojciecha Szczęsnego oraz Łukasza Skorupskiego.

O BADANIU

"Polska Piłka" to comiesięczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i Bundeslidze.

Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (facebook.com, twitter.com, youtube.com). Badanie "Polska Piłka" prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod już ponad 1,3 mln publikacji.