Zrealizowane Projekty

Na tej stronie dowiesz się więcej o projektach, które do tej pory razem zrealizowaliśmy.

Akcja "Marki nocą"

14 maja Miasto Poznań zaprosiło mieszkańców na zwiedzanie firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań. Uczestnicy akcji „Marki nocą” sprawdzili, jak funkcjonują firmy, poznali ich historię oraz wzięli udział w ciekawych pokazach multimedialnych i warsztatach tematycznych.  W wydarzenie zaangażowało się 9 marek: Poznańska Palarnia Kawy Astra, Beiersdorf Manufacturing Poznań, Euroflorist, Inea, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Port Lotniczy Poznań – Ławica, Solar Company, Solaris Bus & Coach oraz Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Urząd Miasta. Akcja kierowana była głównie do mieszkańców Poznania, ale cieszyła się także sporym zainteresowaniem turystów. W sumie w trakcie 28 wycieczek, siedziby firm odwiedziło blisko 1000 osób. W przeciągu siedmiu dni stronę dedykowaną akcji odwiedziło ponad 9 tysięcy unikalnych użytkowników, a witryna zanotowała blisko 27 tys. wyświetleń.

Business Mentor

Już po raz drugi w ramach projektu „Business Mentor” przedstawiciele firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami wyższych uczelni w Poznaniu. W drugiej edycji projektu udział wzięło 5 firm: Alma S.A., Ciber, GlaxoSmithKline, Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Volkswagen Samochody Użytkowe. Podczas wykładów otwartych eksperci przekazali wiele wskazówek, które z pewnością przydadzą się studentom w ich własnej karierze zawodowej. Projekt realizowany od kwietnia 2015 r.

Ulice Marek

To projekt realizowany przez Miasto Poznań we współpracy z firmami ENEA i NIVEA. Obie marki udekorowały świątecznie poznańskie ulice, nadając im wyjątkowy bożonarodzeniowy klimat. Firma ENEA rozświetliła Plac Wolności. Pojawiły się girlandy i bramy świetlne wokół placu, a na jego płycie stanęły wielkogabarytowe, przestrzenne dekoracje m.in. tron św. Mikołaja, karoca czy kolorowe prezenty. O ulicę Paderewskiego zadbała firma NIVEA. Na całej jej długości pojawiły się świąteczne dekoracje, a także choinki w donicach, udekorowane kartkami świątecznymi, które powstały w ramach projektu "Pielęgnuj bliskość w święta z NIVEA".

Marki na św. Marcina

Poznańskie marki angażują się w obchody jednej z najważniejszych dat w poznańskim kalendarzu - imienin Świętego Marcina. W miasto rusza barwny korowód, a przysmakiem dnia jest rogal świętomarciński. NIVEA oprócz uczestnictwa w korowodzie przygotowała dla mieszkańców grę miejską, a dzięki Allegro i Euroflorist rogale ponownie będzie można kupić w Internecie i wysłać znajomym z różnych stron Polski, a nawet świata.

Showroom Konsorcjum Marki Poznań

Showroom to unikatowa prezentacja marek należących do Konsorcjum, na poznańskiej Ławicy, przez pryzmat ich produktów i usług, która dzięki zastosowanym narzędziom ma nowoczesną i oryginalną formę. W ten sposób pokazujemy "biznesowe DNA Miasta". Każda z marek ma dedykowaną gablotę w której znajduje się jej symbol - wykonany w technologii druku 3D, np. kran dla firmy Aquanet, pierścionek dla firmy Apart, czy koszyk na zakupy dla Żabki. W projekcie uczestniczą 24 marki: Alba Thyment, Allegro, Alma S.A., Aquanet, Arjohuntleigh, Bridgestone, Centra, Ciber, Enea, GlaxoSmithKline, Grecos, INEA, Internetowy Kantor, Międzynarodowe Targi Poznańskie, NIVEA, Port Lotniczy Poznań – Ławica, Rehasport, SGB Bank, Solaris, TPA Horwath, VW Samochody Użytkowe, Żabka i ZETO. Oprócz gabloty z ikoną każda z firm ma też swoją multimedialną prezentację, która przybliża użytkownikom profil marki.

Business Mentor

Business Mentor to cykl wykładów otwartych prowadzonych przez przedstawicieli poznańskich marek. Spotkania organizowane są na uczelniach wyższych. Prowadzący przedstawiają case study swoich firm, w praktyczny sposób pokazują jak rozwiązywać problemy z jakimi się spotykają ich marki. Uczestnicy mogą dowiedzieć się m.in. jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, kiedy i jak ruszyć na globalny rynek i wiele więcej. Projekt realizowany od października 2014r.

1000 lat w naszyjnikach - współpraca z markami Stary Browar, MTP i Solar

" 1000 lat w naszyjnikch" to część interdyscyplinarnego projektu artystyczno-naukowego pt. "Współczesne piękno dawnego drewna", prowadzonego przez zespół Rezerwatu Archeologicznego Genius loci.

Do udział w projekcie Miasto Poznań zaprosiło znaną projektantkę Annę Orską. Artystka wykorzystała fragmenty historycznego, X-wiecznego drewna, podkreślając jego naturalną, nieregularną strukturę i skontrastowała je z nowoczesnymi, polerowanymi i szlifowanymi elementami. W efekcie projektantka stworzyła 12 wyjątkowych naszyjników. Ekspozycja od stycznia 2014 r. dostępna była w Rezerwacie Archeologicznym Genius loci na Ostrowie Tumskim. Dzięki współpracy w ramach Konsorcjum Marki Poznań wystawa prezentowana była także przez dwa ostatnie tygodnie wakacji w nowej części Starego Browaru. Natomiast podczas wrześniowej edycji Targów Fashion Fair, organizowanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, odbył się pokaz jesienno-zimowej kolekcji marki Solar, którą uzupełniała biżuteria zaprojektowana właśnie przez Annę Orską. Projekt firmowany był znakiem „Inspired by Poznań”.

NIVEA na dwóch kółkach

W sierpniu, w trakcie Transatlantyk Festival, Poznaniacy wspólnie z NIVEA wyruszyli w nietypowy rodzinny przejazd rowerowy. Fani dwóch kółek wystartowali nad Jeziorem Maltańskim. Pokonali trasę o długości ok 4 km, a finałem ich rodzinnej przygody była meta w Rodzinnej Strefie Zabaw na Plaży Miejskiej. Po godzinie wspólnych aktywności, odbył się pokaz kina plenerowego w trakcie którego zobaczyć można było rodzinny film animowany dla małych i dużych.

KMP w PRESS

Do czerwcowego wydania magazynu PRESS został dołączony dodatek - Konferencja Prasowa, który w całości poświęcony jest Konsorcjum Marki Poznań. Na 22 stronach opisane zostały projekty zrealizowane przez marki, przedstawione zostały firmy oraz sam projekt.

Startup Poznań_Hackathon

W ramach Dni Przedsiębiorczości Poznań wystartował pierwszy Hackathon. W ciągu 24 godzin uczestnicy wydarzenia stanęli przed wyzwaniem rozwiązania realnego problemu dla miasta Poznania. W projekt zaangażowane były firmy należące do Konsorcjum: Allegro, Beyond, Samsung oraz ZETO.

Liga Konsorcjum Marki Poznań

Liga Konsorcjum Marki Poznań to projekt skierowany dla największych poznańskich firm, które dzięki współpracy w ramach projektu mają możliwość rywalizacji w amatorskiej lidze piłki nożnej.

LKMP stanowi platformę integracji środowiska pracowniczego firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań. Jest to unikalny produkt, który dzięki piłce nożnej i związanymi z nią emocjami konsoliduje to elitarne środowisko.

Infrastruktura INEA Stadionu oraz bliskość drużyny Lecha Poznań podkreśla piłkarską atmosferę ligi i dodatkowo motywuje zawodników do pokazania pełni umiejętności w rywalizacji o zwycięstwo w rozgrywkach.

2,5 godziny do zakochania

Miasto Poznań z okazji dnia zakochanych przygotowało dla mieszkańców Warszawy niespodziankę. W godzinach wieczornych na fasadzie Zamku Królewskiego wyświetlone zostały walentynkowe życzenia. Warszawiacy otrzymali też od firmy Euroflorist, należącej do Konsorcjum Marki Poznań, okolicznościowe kwiaty.

Cała akcja rozpoczęła się już 13 lutego, gdy wieczorem fasada Zamku Królewskiego rozbłysła „poznańskimi gwiazdkami”, które stopniowo układały się w wielkie błękitne serce, na którym wyświetlał się napis „2,5 godziny do zakochania”. Piętnastosekundowa projekcja była wielokrotnie odtwarzana, co budziło zaskoczenie i zdziwienie przechodniów.

14 lutego z samego rana, poznański święty Walenty rozdał zakochanym warszawiakom kolorowe tulipany. W sumie mieszkańcom stolicy wręczonych zostało 2000 kwiatów ufundowanych przez firmę Euroflorist. Do każdego dołączony był bilecik z życzeniami z okazji dnia zakochanych.

Akcja, ze względu na swój oryginalny i nietypowy chrakter, cieszyła się dużym zainteresowaniem warszawików oraz mediów. W sieci znalazło się wiele publikacji dotyczących zrealizowanych działań, pojawiły się też publikacje w telewizji.

EKOchoinka

Na poznańskim Starym Rynku stanęła pierwsza w Polsce...EKOchoinka wykonana z butelek PET. Poznaniacy mogli przynosić zużyte plastikowe butelki po napojach, które ostatecznie stworzyły gigantyczną choinkę. Do jej zbudowania potrzebnych było 3 tysiące butelek! Akcja została zrealizowana przy współpracy Miasta Poznań z fundacją Allegro All For Planet. Po rozebraniu choinki użyte butelki zostały poddane dalszemu recyclingowi i wykonano z nich 500 poduszek, które można było kupić na platformie Allegro.

Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą

Akcja realizowana przez Bridgestone Poznań, skierowana do najmłodszych z myślą o ich bezpieczeństwie na drodze. Kampania jest częścią globalnej akcji „Think before you drive” organizowanej prez FIA. Jesienią 2013 firma zorganizowała akcję edukacyjną w wielkopolskich szkołach i przedszkolach, w trakcie której wolontariusze uczyli dzieci bezpieczeństwa, zasad pierwszej pomocy. Do szóstej już edycji włączyły się czynnie firmy z Konsorcjum Marki Poznań – Certus, Stary Browar i Symetria. Firma Certus oddelegowała swoich pracowników medycznych do uczestnictwa w akcji, natomiast Stary Browar i Symetria wsparły akcję PR.

Poznań Samsung App Challenge

Wraz z firmą Samsung Miasto Poznań ogłosiło konkurs na stworzenie aplikacji mobilnej wykorzystującej udostępnione przez Miasto api. Konkurs rozpoczął się w lipcu, a jego rozstrzygnięcie nastąpiło w listopadzie 2013r. Promocja konkursu odbywała się przez mailing skierowany do firm, studentów, plakaty eksponowane na miejskich citylightach oraz działania PR. Gala finałowa odbyła się w Urzędzie Miasta na której wręczono nagrody zwycięzcom.

Piknik na plaży miejskiej

W ostatni weekend lipca 2013r. na plaży miejskiej odbył się weekend z firmą NIVEA. Był on skierowany do poznaniaków, którzy mogli wraz ze swoimi dziećmi spędzić czas. Przewidziano wiele atrakcji, m.in. malowanie twarzy, budowanie zamków z piasku czy loty balonem na uwięzi. Do promocji wydarzenia wykorzystano działania PR – zarówno przez Miasto Poznań jak i NIVEA. Zorganizowany piknik cieszył się ogromną popularnością przez co frekwencja była większa niż zakładano.

IKEA daje kosza odpadom!

Pod hasłem „IKEA Poznań daje kosza odpadom!” zorganizowano w Poznaniu kampanię, której celem była edukacja oraz zachęcenie mieszkańców miasta do segregacji odpadów.


W czerwcu w Poznaniu pojawiły się billboardy z hasłem „IKEA Poznań daje kosza odpadom”, będące częścią, trwającej od 3 do 10 czerwca, teasingowej fazy kampanii. Teasing zakończył się konferencją prasową w centrum Starego Rynku, na której odsłonięto kontener, w którym mieściła się kuchnia IKEA, do której każdy mógł wejść i zobaczyć oraz przetestować proponowane przez IKEA funkcjonalne rozwiązania do sortowania odpadów. Poznaniacy dowiedzieli się, m.in. jak funkcjonalnie urządzić segregację odpadów w domu, jakie odpady należy segregować i co zrobić z tymi, które są niebezpieczne dla środowiska oraz mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia.

Stojaki rowerowy przy Bibliotece Raczyńskich

W czerwcu Biblioteka Raczyńskich odsłoniła przed mieszkańcami swoje nowe oblicze – nowoczesnego obiektu, z bogatym księgozbiorem, który odpowiada potrzebom wszystkich mieszkańców Poznania. Ale to nie koniec zmian, którym poddana została instytucja. W kilka miesięcy po otwarciu nowego skrzydła Biblioteki Raczyńskich - z inicjatywy Fundacji Allegro All For Planet i Miasta Poznania – obiekt wzbogacił się o oryginalne stojaki rowerowe. To nie pierwsze przedsięwzięcie związane z aranżacją przestrzeni miejskiej zrealizowane wspólnie przez oba podmioty. Latem przy zegarze słonecznym obok stoku narciarskiego Malta Ski stanęła EKOławka z bezpłatnym dostępem do bezprzewodowego Internetu, która jednocześnie umożliwiała mieszkańcom Poznania ekologicznie naładować telefon komórkowy lub laptop.

Poznań daje pracę

Kampania Poznań daje pracę zrealizowana przez Miasto Poznań przy współpracy z firmami należącymi do Konsorcjum Marki Poznań oraz trzech firm rekrutujących pracowników na rynku pracy – Grafion, Hays i Randstad. Kampania miała charakter wizerunkowy. Jej celem było pokazanie, że Poznań jako miasto z bardzo rozwiniętym sektorem usług nowoczesnych oraz perspektywą otwarcia kolejnych centrów tego typu, poszukuje oraz będzie poszukiwać specjalistów z wielu dziedzin. Podjęta inicjatywa pomoże zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom poszukującym zatrudnienia. Zrealizowana kampania była szeroko komentowana w mediach. Pojawiło się kilkadziesiąt publikacji w ogólnopolskich stacjach (TVP 1, TVN, Polsat, RMF FM), wywołana została ogólnopolska dyskusja o problemie bezrobocia w kraju oraz o zdolności Polaków do migracji w poszukiwaniu pracy. Na stronie internetowej zamieszczonych zostało blisko 500 specjalistycznych ogłoszeń o pracę na które odpowiedziało ponad 1 500 osób!

E-bus

Pierwszy w Polsce autobus z napędem elektryczny Solaris Turbino Electric był dostępny dla mieszkańców i kibiców przez cały czerwiec 2012 r. Kursował na trasie Port Lotniczy Ławica – Rondo Kaponiera – Stary Browar – Rondo Kaponiera – Port Lotniczy Ławica. Bez emisyjny pojazd napędzany energią elektryczną oklejony został specjalną sztuczną trawą wraz z imitacją gniazda zasilania prądem wskazujące na ekologiczny charakter autobusu. Na pojeździe specjalnej linii „E” (od „elektryczny”) pojawiły się również logotypy marek - Partnerów Konsorcjum Marki Poznań . W ekologiczną akcję promocji elektrycznej komunikacji zaangażowały się: Grupa Allegro z fundacją All for Planet, Port Lotniczy Poznań - Ławica, Volkswagen Poznań, Piotr i Paweł, GlaxoSmithKline, Międzynarodowe Targi Poznańskie z targami Poleko, Poznańska Palarnia Kawy Astra i Lorenz Bahlsen Snack World. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zapewniło najlepszych kierowców oraz zadbało o wyznaczenie trasy autobusu. Autobus cały czas jest wykorzystywany przez firmę Solaris na różnego rodzaju targach i pokazach. Do tej pory pojawił się w ponad 30 miastach na terenie 4 krajów.

AlleRogal

Miasto Poznań jako pierwsze polskie miasto udostępniło swój lokalny przysmak do sprzedaży w Internecie – w serwisie Allegro uruchomiono stronę rogale.allegro.pl. Kampania promocyjna w największych polskich miastach wykorzystywała aroma marketing – na przystankach komunikacji miejskiej pojawiły się pachnące zapachem rogala citylighty. Dodatkowo została wysłana informacja prasowa do największych redakcji w Polsce. Wzmocnieniem przekazu był sampling mini rogalików dla podróżnych w samolotach LOTu oraz w pociągach EIC (Berlin – Gdańsk i Berlin – Warszawa). Wszystkie rogale były pakowane w specjalnie zaprojektowane pudełka promocyjne. W ramach wspólnych działań firm z Konsorcjum Marki miały one okazję wysłać okolicznościowe pudełko z rogalami do sowich partnerów biznesowych, klientów, pracowników. Ostatecznie za pośrednictwem strony www.rogale.allegro.pl sprzedanych zostało ponad 1,5 tony rogali!

Wystawa Kod Miasta

„Kod miasta” to tytuł wystawy, której ideą jest pokazanie potencjału twórczego Poznania przez sylwetki najlepszych projektantów i marek związanych z tym miastem, kierujących się designem w swojej strategii. Design rozumiemy tu jako projektowanie produktów, usług, komunikacji, architektury, przestrzeni publicznej, grafiki, mody, a także jako proces w zarządzaniu. Nazwa wystawy – nawiązuje do kodu DNA – zespołu unikalnych cech, informacji, charakterystycznego systemu, z drugiej strony do kodu pocztowego identyfikującego miejsce. Wystawa wpisuje się w strategię promocji miasta, której hasłem jest „Made in POZnan”. Wystawa była prezentowana podczas wydarzenia promującego dobre wzornictwo - Arena Design w Poznaniu. Projektanci i marki prezentowane na wystawie to m.in.: Mariusz Małecki, Paweł Grobelny, Tomasz Augustyniak, Anna Orska, Magdalena Sikorska, Natalia Jaroszewska, Joanna Polińska, Mikołaj Wierszyłłowski, Piotr Kuchciński, AnoMalia, MindSailors, Solar, Meble Vox, Grupa Allegro, Stary Browar, Yes, Apart, Port Lotniczy Ławica, Solaris, Volkswagen Poznań, Lisner, Nivea, W.Kruk, School of Form. Wystawa uzyskała bardzo dobry oddźwięk medialny o czym świadczy liczba publikacji prasowych oraz opinie mediów i partnerów - firm uczestniczących w wystawie, a także odwiedzających wystawę gości. Wystawa wpisana została w międzynarodowy kontekst – w tym samym czasie, obok siebie pokazane zostały dwie wystawy „Kod miasta” oraz „ID Berlin Industrial Design Competence” prezentujące design dwóch metropolii Poznania i Berlina. Dzięki temu wydarzenie miało szerszy oddźwięk medialny. Przez wielu ekspertów m.in. Internazionale Design Zentrum Berlin (IDZ), Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie, kwartalnik 2+3D i inne media uznawały obie wystawy za najciekawszy projekt Arena Design. Podczas wernisażu i całej ekspozycji wystawę odwiedziło ok.1500 osób. Ekwiwalent reklamowy wyceniony na 265 955,01 zł brutto.

Lodowy Plac Zabaw

Firma MAN w trakcie Betlejem Poznańskiego postawiła na płycie Starego Rynku świąteczną ciężarówkę oraz lodowy plac zabaw dla dzieci. Pojawiły się w nim rzeźby z lodu, które przyciągały uwagę dzieci i ich rodziców. Działania te wpisywały się w trwający w tym czasie Festiwal Rzeźby Lodowej.

Szczęśliwe marki pod szczęśliwą gwiazdką

Ogólnopolska kampania inaugurująca działalność Konsorcjum Marki Poznań zrealizowana w listopadzie 2011 r. Celem kampanii było pokazanie miasta jako miejsca funkcjonowania atrakcyjnych pracodawców, prężnie rozwijających się firm, miasta realizacji ambicji i celów zawodowych. Zestawienie ze sobą w obrębie jednego layoutu największych i najsilniejszych marek związanych z miastem, daje wyobrażenie o gospodarczym potencjale miejsca, które wybrały. Do komunikacji zostały wykorzystane takie nośniki jak: Outdoor (frontlighty, citylighty, sitki wielkoformatowe), prasa (dzienniki regionalne), Internet (m.in. Onet.pl, wp.pl, Pb.pl, Money.pl, tvn24.pl). Wygenerowanych zostało ponad 10 mln odsłon strony internetowej Konsorcjum Marki, łącznie pojawiły się 133 publikacje dot. projektu, a ekwiwalent reklamowy oszacowany został na poziomie 680 tys. zł.